Online is tegenwoordig ons norm geworden. Bij veel media stappen we over van het traditionele naar het digitale, en kunnen we zonder problemen aan de veranderingen wennen. Ook binnen de beroepsgroepen zijn de veranderingen duidelijk zichtbaar. Een marketeer is tegenwoordig niet ‘gewoon een marketeer’. En de nieuwe rollen die bijkomen zoals online marketeer, social media marketing expert en de eeuwig opkomende seo-specialist, kunnen we zonder moeite accepteren.

Wat is precies een SEO-specialist?

Simpel gezegd SEO-specialist een is iemand die verstand heeft van het optimaliseren van websites voor verschillende zoekmachines, zoals Yahoo, Google en Bing.

Hun rol is voor vele buiten de marketing (en soms ook binnen het beroepsgroep) toch een beetje vaag. Hierdoor hebben ze eigenlijk de ruimte om het zelf in te vullen, wat soms nadelig kan uitwerken voor beide partijen.

Belofte maakt schuld, dus wees vooral opgepast voor de mooie beloftes die soms door SEO-specialisten wordt gemaakt.

Een daarvan is je de topposities garanderen, omdat ze dat simpelweg niet kunnen. Niemand heeft de rankings en hoe die eruit zullen zien, in eigen handen.

Als een specialist je een hoog aantal links beloofd, vraag in plaats daarvan naar de relevantie van die links voor jouw organisatie. Vaker dan niet, is dat belangrijker dan de hoeveelheden die beloofd worden.

Wat doet een seo-specialist dan wel?!

Op maat adviseren. Elke goede SEO-specialist kan je garanderen dat het ‘vraag en antwoord principe’ niet werkt. SEO-experts weten het wel beter als het gaat om het werk wat ze doen en hoe ze het doen.

3 dingen waar je op moet letten gedurende je zoektocht naar je nieuwe specialist:

  • creativiteit
  • technische kennis
  • inzicht in structuur

En natuurlijk moet je specialist voldoende ervaring hebben binnen het vakgebied.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *